legat de secs

dar nu numai

poveste cu avort

Daca practici sexul fara protectie si n-ai facut niciodata un avort, poate te intereseaza povestea unui avort. Iar daca esti barbat, poate esti curios ce consecinte poate avea faptul ca nu-ti place tie sa faci sex cu prezervativ.


În cabinet mai erau două doamne şi una era înauntru. Se auzeau ţipete. Pe o masuţă în camera de aşteptare erau bomboane. Diana s-a servit. Eu aşteptam. Camera de aşteptare era frumos colorată, modernă, plăcută.

Erau acolo tot felul de afişe ce faceau reclamă la diverse medicamente. Mai erau şi reviste. Atmosfera era plăcută. Eu aveam sufletul în gât. Am intrat în vorbă cu doamnele. Una era la al zecelea chiuretaj, avea doi copii acasă. Am încercat să înteleg cum poţi ajunge la al zecelea chiuretaj. N-am înţeles. După aceea doamna a fost chemată înăuntru. Cealaltă doamnă, mai tânără, îşi făcea probleme de durere, avea experienţă şi afirma că e foarte dureros şi că abia aşteaptă să scape. Eu nu mă gandeam la durere. Eu mă gandeam că îmi omor copilul care nu mi-a făcut nimic. Eram strânsă în mine. Şi cea de a doua doamnă a urlat. M-am uitat la Diana. Am întrebat-o dacă mai rezistă. Ea săraca mi-a spus să nu-mi fac probleme din cauza ei. Era aşa de bine că era cu mine! Ea îşi dorea foarte mult un copil. Dar doctorii îi spuseseră că nu va putea avea copii. Eu venisem să îmi omor copilul. Ce ironie a sorţii! Ea a fost aşa de blândă cu mine, îmi făcea bine să fie cu mine, nu m-a judecat în nici un fel. Era bine că nu ne cunosteam decât de câteva zile. Mă ajuta să ştiu că nu mă cunoaşte bine, nu-mi cunoaşte toate slăbiciunile. Şi mai ales că nu ştie ce simt. Nu aş fi vrut să ştie nimeni atunci ce simt!
Mi-a venit rândul. Intru teleghidată în cabinet. Doamna doctor e placută la prima impresie, e blandă, dar faţa ei e tristă. Parcă această femeie nu a zâmbit niciodată. Mă gândesc ce povară trebuie să ai pe suflet să faci aşa ceva în fiece zi. Poate că mă aberez, poate femeii nici nu-i pasă. Asistenta e blandă şi ea, doar că ea e veselă. Doamna doctor îmi ia datele, mă întreabă câte naşteri şi câte avorturi am până acum. Nu am. Îşi notează. Plătesc. Apoi mă trimite să mă schimb intr-o cameră. Acolo imbrac un capoţel, restul las pe un pat. Apoi mă trimite la toaletă. La toaletă sunt un fel de şerveţele de forma rotundă de pus pe capacul wc-ului, de unică folosinţă.
Nu am mai vazut pană acum. Folosesc şi eu unul. Gata.
Mă pune să mă asez pe pat, cu picioarele pe cele două suporturi reci, cu fundul cât mai în faţă. Doamna doctor vine între picioarele mele şi îşi sprijină blând mâinile pe ele, în timp ce se apropie de mine să-mi explice ce o să se întample. Nu-mi amintesc bine, cred că mi-a spus că o să-mi lege mâinile de pat. M-a legat asistenta. Aveam un nod mare în gât.
Apoi m-a anuntat ca o să mă spele cu ceva şi că o să mă usture. M-a usturat rău, dar n-am zis nimic. Mintea mea stătea în loc.

Aşteptam tare încordată. După un timp am auzit instrumentele metalice făcând zgomot pe tava lor. Mă aşteptam să fie reci. N-au fost. Nu simţeam mare lucru şi asta mă enerva. După un timp am început să simt. Mi se părea că durează prea mult, mult prea mult. Durea foarte rău. Eu mă gandeam la copilaşul meu. Am scâncit de vreo două ori.

La sfarşit am întrebat cât e de mare, mi-a spus că are trei centimetri. Am întrebat cum arată. Mi-a spus că are cap, mâini şi picioruşe. Nu-mi venea să cred, eu trăiam cu impresia că e doar un cocoloş de carne.
Doamna doctor mi-a spus că la şapte săptămâni un copil este destul de format. Eram foarte ameţită, am ameţit şi mai rău.

M-au dat jos de pe masă şi asistenta m-a condus până în cameră. M-a pus să stau pe un pat. Mi-a adus un vas în caz că vreau să vărs. Mi-a spus că pot să stau până îmi revin. Eram aşa de ameţită… După un timp am început să vars. Îmi era foarte rău. Dacă incercam să mă ridic nu puteam. Mi se părea că deja stau de câteva ore. Nu mă puteam gândi la nimic. Până la urmă m-am ridicat, m-am îmbrăcat şi am plecat.

10 responses to “poveste cu avort

  1. abis Ianuarie 27, 2012 la 10:54

    Aici sunt doua chestiuni distincte:

    1. Sunt de acord ca avortul este o procedura invaziva, traumatizanta. Nu as indemna pe nimeni sa faca avort, dar… nu as indemna pe nimeni nici sa nu faca. Pur si simplu este vorba despre o decizie pe care trebuie sa o ia fiecare femeie in parte, avand la dispozitie toate optiunile si toate informatiile.

    Una dintre informatii este si „embrionul nu este un copil”…

    2. Sunt de acord ca cea mai buna cale de evitare a unui avort este protectia in timpul actului sexual. Acest lucru este responsabilitatea ambilor parteneri: daca el cere, tu de ce accepti sa o faci fara prezervativ?

    In cazul in care actul sexual nu mai este consimtit evident se schimba discutia.

    Da, nu este normal sa faci avort asa cum iti schimbi sosetele. Da, este normal sa te protejezi (dar toate metodele de protectie in afara de vasesctomie pot da gres). Dar nu, nu este normal sa incriminezi in vreun fel pe o femeie care decide sa faca avort.

    • Mary Ianuarie 27, 2012 la 18:42

      Abis, aici e vorba doar de o poveste, cum a simtit cineva avortul de la inceput la sfarsit. Pentru cei care nu stiu cum e, poate fi un semnal de alarma. Nu judec, nu dau retete, nu spun ce e bine sau ce e rau in materie de avorturi.

      Nu judec si nici nu intreb de ce cineva o face fara prezervativ. Dupa ce a citit povestea asta, probabil femeia se va gandi de doua ori inainte sa acepte sex fara protectie. Asta e tot ce vreau sa obtin, si daca reusesc macar cu o persoana, eu zic ca n-am pierdut timpul de pomana.

  2. Laur Ianuarie 27, 2012 la 11:17

    Mi-a placut cum ai spus-o abis si sunt de acord cu tine. Mai ales ca prezervativele se si sparg/rup, ale dracului de nenorocite!

    • Mary Ianuarie 27, 2012 la 18:42

      Si daca se rupe prezervativul exista pastila de a doua zi. Daca stii de ea, evident.

    • vlad Ianuarie 30, 2012 la 15:23

      @mary: asa cum exista prezervativ exista si anticonceptionale. Si la alea sansa sa se intample ceva nedorit e mai mica decat la prezervativ. La pilula de a doua zi rata de succes e 80%. Stiu caz real de prezervativ rupt + pilula de a 2-a zi + avort… Cand e sa se intample, nicio masura nu e suficienta.

    • Mary Ianuarie 30, 2012 la 16:28

      @Vlad, corect – cnad e sa se intample, se intampla.

      Totusi tin sa te contrazic cu pilulele. Pilulele au efecte negative, prezervativul nu.

    • Laur Aprilie 4, 2012 la 23:39

      Si daca aflii la timp ca ti s-a spart prezervativul. Daca nu aflii cand trebuie….

  3. abis Ianuarie 30, 2012 la 13:35

    Eu tot nu pot fi de acord cu modul in care pui problema:

    – „Eu mă gandeam că îmi omor copilul care nu mi-a făcut nimic” – foarte rau daca gandeai asa, un copil inseamna totusi altceva – un copil este un om, un embrion ori un foetus nu este

    – „Doamna doctor e placută la prima impresie, e blandă, dar faţa ei e tristă. Parcă această femeie nu a zâmbit niciodată. Mă gândesc ce povară trebuie să ai pe suflet să faci aşa ceva în fiece zi.” – sau poate ca avea probleme acasa, i se micsorase salariul, a parasit-o sotul samd.

    Mie mi se pare ca tot textul este construit in asa fel incat sa sugerezi ca cine apeleaza la avort face practic o crima. Si nu este o abordare corecta, dupa parerea mea.

    • Mary Ianuarie 30, 2012 la 14:10

      Abis, este povestea cuiva care a facut un avort. Nu e povestea mea. De fapt e irelevant a cui e povestea. Relevanta este suferinta fizica si psihica a unei femei care face un avort.

      Daca vreau eu sa spun spun ceva, nu o fac prin citate. Spun clar si la obiect ce gandesc.🙂

  4. abis Aprilie 10, 2012 la 13:44

    Pentru cand revii:

    http://profudereligie.blogspot.com/2012/04/sexualitate-morala-religie-v.html

    Deci:
    – Incidența avorturilor în Romania a scăzut mult în ultimii 22 de ani, reprezentând în 2010 doar 15% din valoarea atinsă în 1990; cu excepția anilor 2001 și 2002, s-au înregistrat scăderi în fiecare an.
    – În 2010, rata avorturilor în Romania a ajuns, practic, la minimul absolut, atins în perioada Ceaușescu – 480 de avorturi la mia de născuți vii față de 476 in 1987. Valoarea din 2010 este mai mică decât cea înregistrată în 1986, 1988 și 1989 și de aproape 3 (trei!) ori mai mică decât cea din 1982 – deși în acea perioada avorturile erau strict interzise

    Daca numarul avorturilor scade intr-o asemenea masura, trag concluzia ca romanii folosesc din ce in ce mai mult masurile contraceptive. Nu?

Lasă un răspuns

